لیزر جوانسازی پوست

انواع ضدآفتاب
انواع ضدآفتاب را بشناسیم
آذر ۲۹, ۱۳۹۴
پیلینگ شیمیایی در مدیکو درما
پیلینگ شیمیایی پوست
آذر ۲۹, ۱۳۹۴
لیزر حوانسازی پوست کلینیک مدیکو

لیزر جوانسازی پوست

جوانسازی پوست یکی از پرطرفدارترین خواسته های مراجعان به کلینیک های پوست و زیبایی است. بنابراین خوب است بیشتر درباره آن بدانیم تا با آگاهی، به سلامت و زیبایی خود رسیدگی کنیم. لیزر درمانی برای کاهش چین و چروک صورت و ناهمواری های پوست، لکه یا زخم آکنه استفاده می شود. در این روش پرتوهای کوتاه و ضربان دار از نور، روی پوست ناهموار تمرکز می کند و لایه به لایه پوست را از بین می برد و پوست را تشویق به ساختن سلولهای جوان و تازه می کند. این روش محبوب همچنین لازابراسیون ، لایه برداری لیزری یا تبخیر لیزری نامیده می شود.

لیزر درمانی

لیزر جوانسازی پوست برای چه کسانی مناسب است؟

 

اگر شما خطوط ریز یا چین و چروک اطراف چشم یا دهان یا بر روی پیشانی یا زخم های کم عمق آکنه دارید، در این صورت ممکن است مورد مناسبی برای لیزر پوست باشید. البته تشخیص نهایی به عهده پزشک متخصص پوست است.

گاهی اوقات پزشکان این نوع لیزر را برای افرادی که پوست خیلی تیره ای دارند توصیه نمی کنند. البته تصمیم گیری نهایی برای انجام لیزر جوانسازی پوست به پارامترهای زیادی بستگی دارد که تشخیص نهایی تنها از عهده پزشک متخصص پوست بر می آید.

برای مشاوره گرفتن بصورت رایگان از متخصص پوست در تهران می توانید با مراجعه به این صفحه از نظرات متخصصین پوست مجتمع متخصصین پوست تهران (مدیکو درما) بهره برید.

لیزر جوانسازی پوست چگونه عمل می کند؟

لیزر جوانسازی پوست

برای جوانسازی پوست، از دو نوع لیزر اغلب استفاده می شود:

  1. دی اکسید کربن(CO2)
  2. اربیم

برای انکه بدانید برای انجام لیزر باید چه آمادگی هایی داشته باشید، اینجا کلیک کنید.

هر دو نوع لیزر بیان شده، سلولهای آسیب دیده پوست را از بین می برد و پوست را تشویق به ساخت سلولهای جوان و تازه می کند. در زیر هر یک از این دو نوع بیشتر با توضیحات بیشتری شرح داده می شود.

 

لیزر CO2

این روش سال هاست برای درمان مشکلات پوستی مختلف، از جمله چین و چروک، زخم، زگیل، غدد چربی بزرگ بر روی بینی، و دیگر شرایط استفاده می شود.

جدیدترین نسخه از لیزر CO2 ( CO2 فرکشنال) از انرژی بسیار کوتاه پالس دار نور (اولترا پالس)یا پرتوهای نور مداوم استفاده می کند که در یک الگوی اسکن کننده به حذف لایه های نازک پوست با حداقل آسیب حرارتی می پردازذ. بهبودی تا دو هفته طول می کشد.

لیزر اربیم

لیزر اربیم برای حذف خطوط سطحی و با ​​عمق متوسط و چین و چروک بر روی صورت، دستها، گردن، یا سینه طراحی می شود. یکی از مزایای لیزر اربیم حداقل سوختن بافت اطراف آن است. این لیزر باعث عوارض جانبی کمتری – مانند تورم، کبودی، قرمزی -می شود در نتیجه زمان بهبودی سریع تر از لیزر CO2 می باشد. در بعضی موارد، بهبود ممکن است تنها یک هفته طول بکشد. طول دوره بهبودی خود را از پزشک بپرسید .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *