میکرودرم پوست چیست؟
میکرودرم پوست چیست؟
آذر ۲۹, ۱۳۹۴
لیزر حوانسازی پوست کلینیک مدیکو
لیزر جوانسازی پوست
آذر ۲۹, ۱۳۹۴
انواع ضدآفتاب

 انواع ضدآفتاب را بشناسیم

استفاده منظم و صحیح از ضدآفتاب، از اصول اصلی مراقبت از پوست است. استفاده از این فراورده مهم آرایشی و بهداشتی در برخی از مواقع مانند بعد از لیزر یا میکرودرمی پوست، اهمیت بیشتری پیدا میکند. انتخاب نوع ضدآفتاب از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید آن را بدون آگاهی انجام داد. چراکه نوع پوست و کابرد آن تاثیر زیادی در انتخاب آن دارد. بهترین فرد برای تعیین نوع ضدآفتاب شما، متخصص پوست است. متخصص پوست با بررسی نوع پوستتان، بهترین و منایبترین ضدآفتاب را به شما معرفی میکند. پس توصیه می شود برای انتخاب محصول آرایشی و بهداشتی خود حتما با متخصص پوست مشورت کنید و زیبایی و سلامت پوستتان را به دست افراد غیر متخصص نسپارید.

نحوه استفاده ضدآفتاب

انواع ضدآفتاب

ضدآفتابهای شیمیایی: اکثر ضدآفتابهایی که در داروخانه ها مشاهده می کنید، از نوع شیمیایی هستند. در هنگام خرید ضدآفتاب، دقت کنید که بر روی بسته بندی آن حتما ذکر شده باشد که هم اشعه UVA و هم UVB را فیلتر میکند. ضدآفتابهایی که تنها قادرند اشعه UVB را فیلتر کنند، محافظت کافی از پوست ندارند و استفاده از آنها توصیه نمی شود.

اثر ضدآفتاب

در هنگام خرید ضدآفتاب به تاریخ انقضای آن و همچنین مدت زمان مجاز مصرف، پس از باز شدن در آن نیز توجه کنید.

مکانیسم عملکرد این نوع ضدآفتابها بدین گونه است که فیلترها در پوست نفوذ می کند و از عبور اشعه های UV از پوست جلوگیری میکنند.

نکته مهم در مصرف ضدآفتابها این است که هر دوساعت یکبار باید تمدید شوند و هر بار به مقدار کافی (۲ بند انگشت) استفاده شود.

ضدآفتابهای فیزیکی یا مینرال: این نوع ضدآفتابها بصورت لایه ای دفاعی بر روی پوست می مانند و با پوست واکنشی ایجاد نمیکنند. از این رو به افرادی که پوستهای حساس دارند یا باردار هستند، استفاده از این نوع ضدآفتابها توصیه می شود. در ضدآفتابهای فیزیکی یا مینرال از فیلترهایی مانند تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید استفاده می شود. در استفاده از این نوع ضدآفتابها ممکن است با این مورد مواجه شوید که لازم است مدت زمان بیشتری لازم باشد تا ضدآفتاب را بر روی پوستتان بمالید تا خوب پخش شود. این امر طبیعی است و جزو ماهیت ضدآفتابهای فیزیکال یا مینرال است.

چطور ضدآفتاب خوب بخریم

برخی از تولید کنندگان مقداری رنگ دانه درون این ضدآفتابها می افزایند تا اثر سفیدی بر روی پوست به جای نگذارد. این رنگدانه ها اثر نامطلوبی بر عملکرد ضدآفتاب نمیگذارد و خللی در وظیفه اصلی ضدآفتاب ایجاد نمیکند.

ضدآفتاب کودکان: هرگز ضدآفتابی که برای خودتان استفاده میکنید، برای کودکتان استفاده نکنید. کودکان پوست حساسی دارند و نسبت به بسیاری از فراورده های آرایشی و بهداشتی حساسیت نشان میدهند. بنابراین برای کودکتان با مشورت پزشک، از ضدآفتاب مخصوص کودکان که از فیلترهایی در آن استفاده شده است که حساسیت زا نیستند، استفاده کنید.

ضدآفتابهای رنگی: سوال برخی از خانمها، مخصوصا خانمهایی که به مقصد مهمانی یا سرکار رفتن در طول روز از منزل خارج می شوند، این است که آیا استفاده از ضدآفتابهای کرم پودری، خللی در عملکرد اصلی ضدآفتاب که همان محافظت از پوست در برابر آفتاب است وارد میکند یا خیر. پاسخ این است که خوشبختانه وجود رنگدانه در ضدآفتاب، تاثیری بر عملکرد اصلی آن (محافظت از آفتاب) ندارد و با خیال راحت می توانید از این نوع ضدآفتاب استفاده نمایید.

ضدآفتابهای دور چشم: از آنجاییکه پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است، توصیه می شود از ضدآفتابهای معمولی که به کل صورتتان می زنید، به پوست دور چشمتان نزنید. خوشبختانه بسیاری از تولید کنندگان، ضدآفتابهایی مخصوص دور چشم تولید کرده اند که با مشورت پزشک متخصص پوست می توانید از آنها استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *