مصاحبه با دکتر معین الدین درباره ممنوعیت های تزریق دیسپورت

عوارض بوتاکس
ممنوعیت های تزریق بوتاکس
آذر ۲۹, ۱۳۹۴
دکتر محمد گلشنی
آنچه باید درباره بوتاکس بدانیم از بیان دکتر گلشنی
دی ۲۰, ۱۳۹۴
دکتر معین الدین متخصص بوتاکس

امروزه بسیاری از افراد از مزایای جوانسازی پوست توسط تزریق دیسپورت آگاه هستند و تمایل به انجام این کار دارند. اما قبل از انجام هر نوع عمل زیبایی، خوب است با پزشک متخصص پوست مشورت داشته باشید که بدانید آیا شرایط فعلی شما برای انجام این کار مناسب است یا خیر.

خانم دکتر فاطمه معین الدین، یکی از متخصصین پوست و مو کلینیک مدیکودرما درباره ممنوعیت های تزریق دیسپورت توضیحاتی را ارائه فرمودند که به تمام افرادی که قصد دارند تزریق دیسپورت به منظور زیبایی انجام دهند، این مطلب را حتما مطالعه کنند.

شما همچنین می توانید از دیگر مقالات درباره دیسپورت در این وب سایت نیز استفاده کنید: تزریق بوتاکس صورت

دکتر معین الدین متخصص دیسپورت

خانم دکتر معین الدین لطفا توضیح بفرمایید که چه افرادی مجاز به تزریق دیسپورت نیستند.

دکتر فاطمه معین الدین متخصص پوست و مو مدیکودرما: در گذشته موارد ممنوعیت زیادی برای مصرف دیسپورت قائل بودند. ولی با تکمیل مطالعات درماتولوژی در این زمینه، در حال حاضر بسیاری از موارد ممنوعیت برداشته شد. بطور مثال، قبلا گفته میشد بهتراست در دوران بارداری، دیسپورت تزریق نشود و لی امروزه مطالعات نشان دادند که میزانی از دیسپورت که در زن حامله تزریق میشود و وارد سیستم بدن میشود بسیار اندک است و به جنین نمیرسد چون این مقدار معمولا کمتر از ۲۰۰ واحد است. این مقدار انقدر کم است که نمیتواند باعث سقط یا مشکل برای جنین شود.

آیا موارد ممنوعیت دیگری هم بوده است که مطالعات جدید، آن را مجاز اعلام کرده است؟

دکتر فاطمه معین الدین، متخصص پوست و مو مدیکودرما: از دیگر موارد ممنوعیت قبلی تزریق دیسپورت که هم اکنون مجاز است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیردهی.قبلا گفته میشد دیسپورت در شیر مادر ترشح میشود ولی مطالعات اخیر نشان داد میزان ترشح دیسپورت در شیر بسیار بسیار اندک است و به بدن کودک نمیرسد. لذا ممنوعیتی ندارد.
  • بیماری های سیستم خود ایمنی. در فردی که بیماری اش در دوران خاموشی است تزریق دیسپورت معضلی ندارد.
  • بیماران دارای آشالازی. این بیماران شل شدن عضلات را دارند. در این بیماران تزریق دیسپورت به مقدار ۲۰۰ واحد و حتی تا ۵۰۰ واحد هم ممنوعیتی ندارد .

خانم دکتر معین الدین، چه افرادی واقعا نباید دیسپورت تزریق کنند؟

دکتر فاطمه معین الدین، متخصص پوست و مو مدیکودرما: افرادی که داروهایی مثل هیدروکسی کلروکین و جنتامایسین ها را استفاده میکنند بهتراست دیسپورت تزریق نکنند.

لطفا در مورد عوارض بعد از دیسپورت توضیح بفرمایید.

دکتر فاطمه معین الدین، متخصص پوست و مو مدیکودرما: اگر تزریق دیسپورت توسط متخصص پوست انجام شود و از برندهای استاندارد که دیسپورت و نورونوکس هستند استفاده شود، عوارض نخواهد داشت. مگراینکه یا بیماراشتباه انتخاب شود و یا در موارد نادر که گذرا هستند.مثل سردرد که در چندروز اول کاملا طبیعی است بخصوص در افرادی که سابقه ی میگرن دارند و یا افتادگی پلک که بیشتر سنین خیلی بالا که پوست پلک خیلی شلی دارند اتفاق می افتد ولی معمولا خیلی ماندگار نیست و جای نگرانی ندارد نهایتا یک ماه.

برای جلوگیری ازعارضه افتادگی پلک چه کنیم؟

دکتر فاطمه معین الدین، متخصص پوست و مو مدیکو درما: ازقطره های چشمی مثل قطره های نفازولین برای روزهای اول میتوان استفاده کرد و قطره چشمی آپراکلرودین که از ان هم یصورت دو بار در روز میتوان استفاده کرد .

مطلب پیشنهادی در این رابطه: مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *