تزریق بوتاکس صورت

تزریق ژل
مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس
آذر ۲۹, ۱۳۹۴
عوارض بوتاکس
ممنوعیت های تزریق بوتاکس
آذر ۲۹, ۱۳۹۴
تزریق بوتاکس در کلینیک مدیکو

تزریق بوتاکس صورت

بوتاکس یکی از پرطرفدارترین اعمال زیبایی در سراسر جهان است. آمارها در سال ۲۰۰۷ نشان داد که بوتاکس به منظور زیبایی دو برابر دیگر اعمال زیبایی در آمریکا انجام شده است. سوالات زیادی در باره بوتاکس ذهن مردم را درگیر کرده است. برای اطلاعات بیشتر توصیه میکنیم، علاوه بر این مطلب، بخش پرسش و پاسخ درباره بوتاکس را نیز مطالعه بفرمایید.

بوتاکس شکل تغییر یافته سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است. این باکتری به طور معمول، باعث مسمومیت غذایی میشود، اما با تغییر ساختمان این سم، دارویی به نام بوتاکس به دست آمده است که فواید دارویی متعدد و روزافزونی دارد. بوتاکس در واقع اسم تجاری این دارو است که توسط شرکت آلرگان آمریکا ساخته میشود . در سایر کشورها این دارو به اسامی دیگری تولید می شود که معتبرترین آنها که در ایران موجود است، دیسپورت نام دارد که ساخته شرکت ایپسن انگلیس و مورد تایید FDA است. نورونوکس هم نام تجاری دیگری از بوتاکس است که در ایران مجوز قانونی دارد.

 

کاربردهای تزریق بوتاکس در زیبایی

بوتاکس برای باز کردن چروکهای عمیق پوست، پیشگیری از چروکهایی که در حال تثبیت شدن هستند، بالا بردن گوشه ابروها و بالا بردن نوک بینی استفاده می شود. همچنین درمان تعریق بیش از حد کف دست و زیر بغل هم با تزریق بوتاکس انجام میشود. تزریق بوتاکس باید حتما توسط پزشک متخصص پوست انجام شود چرا که اگر در محل نامناسبی تزریق شود یا با دوز غیر صحیح تزریق بوتاکس انجام شود، عوارضی از جمله افتادگی پلک را به دنبال خواهد داشت. بنابراین برای تزریق بوتاکس فقط و فقط به پزشک متخصص پوست و کلینیک های تخصصی پوست و مو مراجعه نمایید.

 

برند های بوتاکس

مدت زمان اثربخشی تزریق بوتاکس چقدر است؟

بوتاکس بین یک تا دو هفته بعد از تزریق اثر بخشی خود را نشان میدهد و معمولا بین ۴ تا ۶ ماه دوام دارد. این مدت در افراد مختلف متفاوت است.اثربخشی تزریق بوتاکس در این مدت به تدریج کم میشود و زمانی که فرد احساس کرد که دوباره میتواند تمام عضلاتی را در این مدت از کار افتاده بودند را با اراده خود به حرکت دراورد، می تواند برای تزریق بعدی اقدام کند. در تزریق های بعدی، معمولا مدت اثر دارو طولانی تر باقی خواهد ماند.

اگر بوتاکس انجام دادید، مراقبتهایی بعد از ان لازم است انجام دهید که میتوانید شرح کامل آن را در مقاله مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس بخوانید.

 

۲c1

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *